01 maj, 2009

Upp till kamp

Gårdagens firande av valborg avlöpte ungefär som planerat. Innan avmarschen mot Bua centrum bjöds det till en trevlig grillfest på Tulpanvägen 4. Tyvärr var det bara jag själv som kunde komma, men jag var desto nöjdare och tackade mig själv för inbjudan och den goda entrecoten.

Som väntat var jag ensam om att bära studentmössa. Utöver några muntra tillrop från folk som känner mig fick jag tack vare detta även en pratstund med ett nypensionerat par som klokt nog valt att flytta till Bua. Mannen var som jag Chalmerist och tog inte miste på vad det var för huvudbonad jag bar.

Skrämd av fyrverkerierna hade Texas the dog krupit in och gömt sig bakom soffan när jag kom hem. Idag har han varit modigare och skyddat vårt territorium mot förbipasserande, under tiden som jag rensat och gödslat häcken på revirgränsen ut mot gatan. Emil gav mig också ett handtag i arbetet. Vi har för övrigt en lugn och behaglig 1:a maj här hemma, med alla familjens damer på utflykt till Göteborg. Strax ska vi belöna oss själva för dagens flit med varsin hämtpizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar