07 maj, 2009

Flight mode

Efter min missade bild på Skagen nyss har jag utforskat min mobil lite mer. Som jag anade har den precis som de flesta telefoner nuförtiden en ”flight mode” funktion. Det betyder att man kan starta den ombord på flyget och använda andra funktioner än att ringa, t.ex. kameran; allt detta utan den minsta lilla krasch som följd.

Jag hoppas nu att det ska vara lika vackert väder nästa gång jag passerar i luften över norra Jylland, då ska jag nyttja min nyvunna kunskap och ta en bild med telefonen. Jag testade redan på resan hit ikväll, men som synes var det molningt när vi flög in över England.

Leicester square - där jag just nu sitter - ligger mitt i Londons nöjeskvarter med massvis av teatrar, biografer, restauranger och nattklubbar, bara ett stenkast från Picadilly. Inget av detta har jag någon nytta av under just det här besöket, men jag lägger det på minnet inför semsetern här i Augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar