17 maj, 2009

75/75

Hela 60 kg orkade jag med i bänkpressen igår. Det är över 10 kg mer än när jag började träna på gym i januari. Efter succen med GI-bantning har jag tänkt ut ett nytt mål - att lyfta min egen vikt. Vikten har för övrigt hållt sig kvar där jag lämnade den i början av mars, eller ett par hg under t.o.m., på ca 77 kg. Ett jämnt och bra mål blir därför att putsa ett par kg till och samtidigt öka armkraften så att jag vägandes 75 kg klarar att lyfta just så mycket. Det lär behövas några månaders träning. Jag väljer för enkelhets skull 20:e september (Berlin-maraton och slutpunkt för denna blogg) som mål även för 75/75 utmaningen.

En nackdel med att vara på resande fot så mycket är att posten inte kommer dit man är, utan hela tiden hem dit där man borde vara. Min hög har nu vuxit till 4-5 cm. Ikväll har jag två av helgens rutiner på programmet - posthögen och att städa golven. Så här långt har jag annars helgat vilodagen väl, men inte har jag blivit piggare av att vila. Tvärtom känns det som.

Kommande vecka blir det ett kort arbetsprogram, med måndagen i Göteborg och sedan bara en tvådagarsutflykt till Stockholm innan långhelgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar