10 maj, 2009

Le Cep

Johan var den förståndigaste av oss fyra som tidigare ikväll gav oss ut på resa till Frankrike. Klokt nog hade han tagit med sin GPS, så att vi skulle hitta till hotellet "Le Cep", som ligger i den lilla staden Beaune i Bourgogne-distriktet. Det handlar om ca två timmars bilåkande från flygplatsen i Lyon. Jag har inte varit på just detta hotellet, men annars ett tiotal gånger kört samma väg till grannstaden Chalon dit vi ska imorgon. Jag skulle nästan säkert ha hittat utan karta eller GPS.

Nu kuskade vi istället några mil på småvägar innan vi kom ut på A6:an och fick upp farten. Johans GPS visade sig vara inställd på att undvika betalvägar. Det är i alla fall ett trevligt hotell vi bor på. I matsalen hänger en stor tavla föreställande en marskalk hos Ludwig XIII någon gång på 1600-talet.

Det var molnigt över Frankrike idag.

Arbetsveckan har tjuvstartat och ser ut att bli bra. Den föregående var också till belåtenhet. Det är tiden mellan dessa två som jag inte är nöjd med. Helgerna är alldeles för korta just nu; jag spenderar för lite av min tid med dem som är viktigast. (Jo, jag vet - ingen annan kommer att ändra på det åt mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar