23 maj, 2009

Kött e gött

Återvinnings-centralen i Varberg fick ringa in bakjouren idag. Två extra hjullastare fick arbeta en god stund med att samla ihop det lass av trädgårdsavfall som jag lämnade efter mig.

När skräp-körningen var avklarad passade jag på att besöka den nya butiken "Årnäs Kött" i Varberg. Det är bara dess köttbutik som finns inne i sta'n. Självaste Årnäs för övrigt ligger en bra bit utanför, mitt emellan Varberg och Bua ungefär. Nu ligger några smaskiga entrecoter i vår kyl och väntar på att jag ska tända grillen.

Sopberget i trädgården förblev inte borta särskilt länge. Direkt när jag kom hem fortsatte röjningsarbetet i de mer tätvuxna delarna, så nu har det åter börjat fylla på med skräpsäckar för senare bortforsling. Såväl täckbark som mina krafter tröt precis nyss, men nu har det åtminstone kommit så långt att bara något dagsverke till ska behövas innan uppröjningen är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar