06 maj, 2009

Frukost

Jag valde fil och müssli till frukost idag. Några extra val- och hassel-nötter unnade jag mig att lägga till, men inga andra extravaganser trots det generösa utbudet här på hotell Radisson SAS Arlandia.

Detta är första dagen av två i ett internt seminarium på temat ”safety management”. Just nu har vi lyssnat på en psykologi-forskare som pratat om normer och värderingar i olika kulturer. Bl.a. en aktuell och intressant utläggning om effekten av bonussystem.

Strax startar vi sista passet för dagen med en case-studie från Ringhals. Ikväll blir det en trevlig (antar jag) middag tillsammans med hitresta kollegor från Tyskland.

2 kommentarer:

  1. Är det så att en "Varnhem Barbershop"-medlem är i huvudstaden?!
    Som trogen fan har jag fortfarande ett kasettband med ljuv musik, nånstans...

    Pauli

    SvaraRadera
  2. Jodå, det kan nog stämma; fast några inspelningar har jag själv inte i behåll och skulle aldrig ha gissat att det fanns några sådana.

    SvaraRadera