09 maj, 2009

Skönt grönt

Denna dagen består mest av lite olika pyssel i trädgården. Efter klippning av gräs och häck (ca 2,5 månader för sent) har jag gett mig på evighetsarbetet att rensa ogräs. Hur länge man än håller på och hur stora lass med ogräs man plockar bort är det svårt att se någon skillnad. Trots att det verkar utsiktslöst ska jag ägna ytterligare en stund åt sysslan efter det korta fika- och blogg-avbrott jag har unnat mig just nu. Enligt gammal tradition lägger jag ner arbetet och ringer till helg klockan 6. Då sätts det fyr på bricketterna inför min, Olivias och Emils grillfest.

Ett tidigare avbrott har det också varit, mellan gräs- och häck-klippningarna. Vi gjorde en kort sväng till sta'n, där jag bl.a. har handlat nya allergi-piller. Utan minsta fruktan vågar jag nu ge mig på både ogräs och vanligt snällt gräs igen. Matilda bjöd på extra frukost, åtminstone på kaffet som hörde till.

Egentligen skulle jag ha triumferat i kampen mot Anders i Helsingborg idag, men förkylningen hänger kvar lite för mycket fortfarande för att ge sig på tävlingslopp. Mycket nesligt att behöva lämna WO när segern egentligen fanns i en liten ask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar