16 maj, 2009

Café du Nord

Majoriteten av gästerna på det lilla caféet vid Saluhallarna i Göteborg valde inte kaffebröd eller andra traditionella tillbehör till sitt morgonkaffe. Istället langades det ut rader av fat med köttbular över disken. Man kunde välja på 2, 3 eller 4 stycken, men då var varje bulle stor som en bandyboll ungefär. Brun sås till, det var allt. Jag valde den minsta varianten med två köttbullar av denna lite ovanliga frukostfika. Strax innan hade vi följt Amanda till provskrivning på Chalmers, där jag passade på att förevisa lite av omgivningarna i mitt gamla lärosäte.

Planen var egentligen att fortsätta från Göteborg mot det lärosäte jag hade dessförinnan, Skara. Efter ett par intensiva veckor med 100% bortavaro och några framför som ser likadana ut bestämde jag mig för att istället vara hemma en hel helg åtminstone. Efter köttbullefesten vände vi därför kosan hemmåt igen, strosade en stund på IKEA för nöjes skull och har sedan haft en lugn dag här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar