26 maj, 2009

Lapp-lisa

Nu packar jag ihop efter en produktiv men aningen splittrad dag på Göteborgs-kontoret. Fem kortare möten och en massa diskussioner däremellan. Vi promenerade till det närbelägna ”läppstiftet” för att äta lunch. Där träffade jag Buas förre präst Gunnar, som nuförtiden arbetar på Göteborgs stift. Inte läppstift alltså, utan inom Svenska kyrkan.

Idag var sista gången som jag behövde bus-parkera. Nu har jag fått ett alldeles eget parkeringstillstånd, så att jag helt lagligt kan nyttja en av platserna här utanför.

Ett tips till den som är i Göteborg ibland och har svårt med parkering:
Skriv ut bilden av mitt parkeringstillstånd på en färgskrivare. Klipp till och plasta in. Det ska vara ca 5x8 cm. Parkera sedan helt gratis på kajen utanför Gullbergs Strandgata på södra älvstranden. Tänk på att välja en av platserna där det finns en skylt som säger ”Vattenfall AB”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar