02 maj, 2009

Lördagsnyttor & nöjen

Som vanligt den här tiden på året klipper jag gräset om lördagen, så även idag. För första gången på många år har jag även skiftat till sommarhjul på bilen helt själv. Taktiken jag utvecklat är annars att alltid tajma detta med ett servicebesök på verkstaden och få det gjort där. Tyvärr är det ju så långa service-intervall numera; denna gång gick det inte alls att få till det som vanligt. Några stämninsbilder från denna ovanliga händelse idag.







Vi har ett celebert släktbesök hela helgen, då Maja gör oss den äran att på helt egen hand avlägga en visit. Just nu är hon på bio tillsammans med Olivia. Jag ska förbereda grillen tills de kommer hem igen. Vi slapp krångel med gästsäng och sådant, eftersom gästen valde att lägga beslag på min bädd. Själv hittade jag snart en alternativ sovplats på övervåningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar