18 maj, 2009

Ett skepp kommer lastat

Årets arbeten på Ringhals är extra omfattande. För att hysa all hitrest personal under sommaren har en bostadspråm med plats för 280 gäster släpats hit och ligger nu vid kajen i Videbergs hamn. Jag besökte Ringhals en stund idag, men motstod frestelsen att checka in på bostadsbåten.

För att hinna in till Varberg innan banken stängde lämnade jag kontoret redan strax efter två. Av slantarna vi lånade spenderade vi genast den första hundralappen på McDonalds, redan på vägen ut ur sta'n. Sedan hann vi med ett besök på Derome byggvaror. Där gick det ännu mer, men då fanns det både en dörr och en toalett-knapp på inköpslistan. Ligger vi i så här ska det nog inte dröja förrän hela kapitalet är förbrukat.

Jag bokade om mitt planerade eftermiddagsmöte med Fredrik till en träff på kvällen; jag kommer just från ett besök på hans konsultföretag. Eftersom det ligger precis vid Chalmers passade vi på att smita in på Club Avancez för en liten bit mat efteråt. Nu ska jag natta mig själv med hjälp av power-point presentationer inför morgondagens möten i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar