03 juli, 2009

VIP

Om en timma ska planet gå. Vi skulle egentligen ha varit i luften för 20 minuter sedan, men ett tekniskt problem har tydligen uppstått. Så här trist är utsikten från Malmö aviations lounge på Bromma flygplats. Serveringen är begränsad till kaffe, läsk och några kex. Det förslår förstås inte när man är utsvulten efter en arbetssam dag utan lunch, så jag kilade ner till Pressbyrån för att köpa en sandwich.

Så uselt blir jag behandlad av flygbolaget - så guldmedlem jag är! Det bör nämnas (eftersom jag är fåfäng och gillar att göra mig märkvärdig över detta) att jag besitter många kort av liknande slag. Det finns material för en helt egen blogg bara i denna sak, men jag nöjer mig med att stoltsera genom att nämna kronjuvelen i min samling, nämligen att jag är Diamond VIP på fasionabla hotellkedjan Hillton (högsta nivån och den är svååår att få - inte som guldmedlem hos Malmö aviation vilket föräras var och varannan resenär).

1 kommentar:

  1. My good, vilket viktigt VIP-medlemsskap. Om du har riktig otur kanske Paris Hilton bjuder dig på fest.
    Jag bodde på hotell en gång för några år sen och ska ringa och kolla om jag är medlem i nåt nu...

    SvaraRadera