22 juli, 2009

Perspektiv

Det var lättare förr. På den tiden det begav sig hade jag aldrig några problem att sköta mina studier hemma, trots att antalet småbarn växte för varje tenta jag klarade av. Nu har jag tillbringat mer än en vecka på hemmakontoret, med en ytterst blygsam insats å jobbets vägnar som resultat.

För att dra upp en arbetsspurt inför den riktiga semestern letade jag mig upp till Göteborgskontoret i morse. Jag hade dock glömt att de övriga två som inte har semester redan var på möte i UK idag, så eget arbete blev det i alla fall.

Jag såg en del av dokumentären "Ordförande Persson" som går i repris nu. Det var synd att den ursprungligen sändes så snart efter att han avgått och kom att bli ett inslag i den dagsaktuella politiken. Tycker jag alltså. Formatet för denna speciella intervju-serie är tilltalande, men ska användas på rätt sätt och alltså beses med lite tids-distans som det historie-dokument det avser att vara. Tycker jag alltså. (Jfr t.ex. den klassiska dokumentärserien om en klass med barn från bostadsområdet Jorbro.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar