10 juli, 2009

Tänt va de här!

Jag är alltid noggrann i mina förberedelser inför viktiga tilldragelser. Sålunda har jag ikväll provgrillat den ny-monterade grillen och det gick bra. Det var kanske inte ett riktigt representativt test med två små ynka laxbitar; imorgon är det helt andra mängder som ska stekas.




Skulle belastningen bli för hög har jag en beprövad metod att anordna förstärkningar. Man pallar helt enkelt upp med stenar kring grillens ben. Även en grill där foten gått helt av blir så gott som ny med denna behandling. Ett tiotal gånger har vi nyttjat den gamla grillen sedan detta inträffade och inte en endaste gång har den vält ikull.

Jag inspekterade förberedelserna inför Makrillfestivalen tidigare ikväll. Inom mitt område, lotterierna, har jag under några år hankat mig fram som ensam funktionär (utöver ett 70-tal av Bua IF's ungdomar som vi tvingar stå två timmar vardera i något av stånden). Nu har vi dock startat ett trainee-program, så i år har jag två lovande talanger till min hjälp - tanter i min egen ålder ungefär båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar