12 juli, 2009

Da'n efter da'n

Kylen var ordentligt laddad med grillmat inför gårdagens kalas. Det räckte till ny grillning och lunch för kvarvarande släktingar idag. Det hade räckt ikväll också, men nu behövde vi lite omväxling och beställde pizza istället.

Efter döttrarnas flyttar och vårt ombygge blir det en del överflödigt möblemang. Idag har jag blivit av med en garderob som sattes ut på Blocket-annons. Det gick lika snabbt och enkelt som att bli av med den gamla ytterdörren förra veckan. Stärkt av dessa framgångar har jag idag bjudit ut såväl stolar som en köks-blandare på samma sätt.

Nu stundar två veckor av ett tillstånd mellan arbete och semester. Formellt är jag i tjänst. I stort sett alla andra i mitt projekt är på semester och jag har inte en endaste mötesbokning eller planerad resa (inte ens till Stockholm). Jag kommer att arbeta hemma och med några besök till Ringhals-kontoret (mest för omväxlingens skull), men jag blandar nog upp med lite tjuvstart av semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar