27 juli, 2009

Cykel

Sedan jag klev upp vid halvsju-tiden har det regnat stadigt i Bua. Jag gissar att det är bättre söder om Åsen dit vi ska bege oss efter lunch.

Ungefär hela intäkten från min Blocket-kampanj har jag spenderat på en omgång nya lås till Matildas bil idag. För ett tag sedan slarvade jag nämligen bort nyckeln. För säkerhets skull hade jag strax innan satt ihop den med reservnyckeln, så att den blev bortslarvad på samma gång. Efter långa efterforskningar ända ner till ursprungsfabriken i Frankrike stod det klart att enbart nya nycklar inte gick att ordna. Därför ska nu hela låsen bytas.

Ett till fynd har det blivit idag. En ställning att ha cyklar på bakom bilen. En sådan hade jag innan. Den har jag också slarvat bort. Eller kanske lånat ut, till någon som jag inte vet. Eller kanske lagt på ett fiffigt ställe som jag har glömt. Eller kanske gett bort i present till någon som fyllt år.

I Tour de France har de ett annat sätt. Reserv-cyklarna sitter på taket av bilen, inte bak på dragkroken. På näst sista etappen i lördags cyklade de upp för det märkliga berget Mount Ventoux. Där har jag varit uppe flera gånger, men jag åkte lastbil istället för cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar