03 juli, 2009

Gustav III

Idag har det handlat om karriärplanering hela dagen. Mest för mina medarbetares räkning, där vi nu håller på att anordna den första längre utlandsplaceringen. Ett par till planerar jag att göra direkt efter sommaren. Det är mycket praktiska saker att tänka på (skatter, försäkringar, boende och sådant), tur att det finns särskilda experter på Vattenfall som hjälper till att fixa allt detta.

Jag stack emellan med en jobb-intervju för egen del mitt på dagen. Jag var en av många kandidater som skulle intervjuas och vi hade bara 60 minuter var. Det jag hade tänkt fråga hanns inte med och jag vet egentligen inte mer om jobbet nu än jag gjorde innan intervjun. De borde veta mer om mig däremot, eftersom förhörsledaren envisades med att jag skulle prata och ge svar hela tiden. Sådär brukar Anna-Lena också försöka ibland.

Sista halvtimmen på kontoret innan jag drar till Bromma flygplats kommer att gå åt för att skicka iväg ett par mötesprotokoll, attestera fakturor och skriva månadens (förra månadens vill säga) reseräkningar. Jag hade fel i min veckoöversikt i söndags. Det här var inte sista veckan med resor före semestern. Ett varv till London nästa vecka har just blivit inbokat.

Dagens bild är från igår kväll. En kultur-intresserad svensk kung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar