26 juli, 2009

Med mördande reklam

I fredags blev jag av med stolarna. Det var den femte lyckade försäljningen via Blocket som jag gjort på senare tid. För tillfället har jag inget ytterligare ute till försäljning, men det finns mycket annat roligt man kan göra på denna trevliga site.

Å ett 20-tal kamraters vägnar har jag ikväll svarat på diverse annonser. Om någon t.ex. bjuder ut en traktor eller några getter i Norrland, kan man skicka en mail-fråga till annonsören och fråga om det går bra att leverera per post till Skåne eller Halland. Jag har också föreslagit en försäljare av några kubikmeter ved från Pajala att mötas i Stockholm för inspektion av kvaliten innan det blir affär, samt en säljare av en hästvagn i Östergötland att skicka en häst att gå själv med varan till mottagaren i Karlskrona.

Idag slår jag alltså ett slag för Blocket. Säljsajten där man:
1) lätt blir av med saker man fått över
2) enkelt hittar bra och prisvärda saker att köpa
3) om inget av de föregående är aktuellt kan fördriva en stund med att skicka skämtsvar eller fåniga frågor till annonsörerna. (Man måste ha rätt sorts humor för att förstå hur utomordentligt roligt detta är.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar