12 juli, 2009

Ässja

En och en halv sekund. Högst. Tog man längre tid på sig att försöka vända grillspetten fattade handen som höll grilltången eld. Jag ville vara säker på ett lyckat reslultat och det fanns många grillspett att anrätta. Således laddade jag min nya grill med 10 kg briketter. Det räckte till - och lite mer än så. Lyckligtvis deltog några svågrar i kalaset och var behjälpliga genom att avlösa mig i detta heta arbete.

Spetten blev i alla fall både välgrillade och tillräckligt många. Konfirmationen som föregick grillfesten var högtidlig och fin. Till slut hittade alla släktingarna rätt kyrka. Roligt att ha konfirmationsbarnet hemma igen. Själv var han ganska trött; jag misstänker att de sista dygnen med lägerkamraterna inte förslösades med så onödiga saker som att sova om nätterna.

Makrillfestivalen förlöpte bra. Jag gjorde tre vändor till hamnen under kvällen; den sista lite längre och avslutad alldeles nyss, efter att jag packat ihop resterna av mina lotterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar