06 juli, 2009

Trubbel

Jag hade ingen aning om att det går så djupt. Avloppsröret under diskbänken sticker mer än en meter rakt ner. Tyvärr kan även ett väldigt djupt rör bli fullt. Bara man fyller på med tillräckligt mycket vatten. Förmodligen har det trillat ner en bisamråtta eller igelkott i hålet under tiden som ombygget pågått, för nu rinner det undan sämre än innan och svämmar över på köksgolvet.

Nästa mindre bekymmer med nya köket är att frysen larmar oavbrutet. Det tycker jag ändå är ett acceptabelt problem. Det går ju bra att ha den avstängd och nyttja som skafferi istället.

Jag hade en kort och ovanligt lugn dag på kontoret idag. Dels beroende på att många nu börjat sina semestrar, dels beroende på att jag glömde min telefon i bilen och slapp bli störd av påringningar.

Dagens bild. Vår julgran från julen-2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar