16 juli, 2009

Soffliggare

Efter service-mannens andra besök igår har vi nu en fungerande frys i vårt nya kök. Avloppet blev justerat redan förra veckan. Idag kom ytterligare en av de återstående kompletteringarna i ombygget; resten av sommaren kommar jag att kunna tillbringa som Kronblom, utsträckt i soffan.

Vad gäller jobbet har jag inte kommit längre än till hemmakontoret på hela veckan. Inte har det blivit några större insatser därifrån heller; jag snittar väl 2-3 timmar per dag hittills. Det jämnar ut sig mot ett antal veckor med 60+ timmar tidigare under säsongen.

Idag har jag gjort en visit hos Amanda och satt fart på luften i hennes lägenhet, genom att göra klart montaget av takfläkten som vi påbörjade igår. Det är god fart på Amanda själv och hennes studier även under sommaren. Med Johans hjälp fick vi upp några hyllor på väggarna också.

När jag ändå skulle trängas med Boråsarna inne i centralorten passade jag på att hämta en väska, som legat kvarglömd på ett av stadens hotell sedan vårt kalas i oktober. Där fanns bl.a. fina presenter jag fått från kamrater som varit på Kuba - både kaffe och cigarrer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar