08 juli, 2009

Hemma?

Redan strax efter lunch, nästan en kvart före utsatt tid, tog SK524 från London mark på Landvetter. Eftermiddagen har jag tillsammans med Ulf ägnat åt att gå igenom en preliminär ny projektplan som täcker de kommande två åren. Vi fortsätter med detta imorgon.

Ett par nya bekantskaper (svenska) har jag gjort den här veckan. När jag i sådana sammanhang ibland får frågan varifrån jag kommer, kan jag aldrig ge ett kort och enkelt svar. Jag brukar berätta var jag bor nu, var jag har bott förut och var mina föräldrar numera bor. Jag säger inte, som man annars ibland kan höra, att jag åker ”hem” till mina föräldrar. De kom till sin nuvarande bostad långt efter att jag flyttat hemifrån. Där jag nu bor sedan 17 år är förstås det som jag kallar ”hem”, men det är inte från denna ort jag härstammar. Jag brukar referera till mig själv såsom varandes smålänning, enär det var i detta landskap jag tillbringade större delen av min uppväxt.

I ett inlägg på min förra GI-blogg påstod jag en gång att min nuvarande bostadsort, Bua, är den plats jag bott längst på. På bilden är de orter jag bott på med antal år på respektive plats inprickade, och där ser ni själva beviset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar