22 juli, 2009

SVT Play

Uppmuntrad av det trevliga programmet med Göran Persson tidigare ikväll, bestämde jag mig för att se hela serien på nytt. Dagens avsnitt var dock no 2, så jag hade redan missat det första. Sådana bagateller är inga problem nuförtiden. Inte med SVT Play. Helt gratis och utan krav på licensavgift lägger SVT ut mycket av sin produktion på internet, bl.a. intressanta dokumentärer. (Självklart betalar jag dock licensavgift och har så gjort alltsedan jag 1985 flyttade till eget boende med egen TV. Jag begriper faktiskt inte hur de som tycker att man kan strunta i denna avgift resonerar.)

Nu har jag just avnjutit första avsnittet med Persson, samt ett av programmen i serien om spioner; detta avsnitt handlade om FBI och dess legendariske chef John Edgar Hoover.

Därför gör jag reklam för två saker idag:
- SVT Play. En utmärkt tjänst som gör att man näst intill skulle kunna klara sig utan vanlig TV
- TV-licens. En förutsättning för att kvalitativ public service produktion ska kunna erbjudas via etern och webben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar