19 juli, 2009

Möbler

Det blev inget riktigt nattsuddande vid gårdagens tillställning, men klockan kröp i alla fall över midnatt innan gästerna bröt upp. Markisen fick tjäna som regnskydd under själva grillningen.

Jag hade ännu en Blocket-framgång igår, då jag blev av med några Billy-hyllor. Billy måste vara en av IKEAs mest sålda produkter, så länge jag kan minnas har den alltid funnits. Jag kom att undra vad som kan vara uppkallat efter mig i sortimentet, men kunde inte hitta något. Hade jag hetat Martin skulle jag vara en stol; eller ett datorbord med hjul om jag hetat Mikael. Beteckningen Magnus däremot, verkar inte vara använt för någon artikel ännu. Kanske blir det en salladsskål eller en bäddsoffa.

Idag står inget särskilt på programmet. Kommande vecka blir lik den som strax är till ända. Det är skönt med sommar-lugnet just nu. Trots att jag inte betat av alls så mycket som planerat i högen av ogjort arbete minskar den istället för att öka för varje vecka.

1 kommentar:

  1. Även om du nu inte heter som en möbel så såg jag namnet Magnus på en skylt hos sjukgymnasten men kommer inte ihåg om det var en skelettdel eller en muskel.

    SvaraRadera