04 juli, 2009

Panelhöna

I linje med mitt livsmotto "bättre en panelbräda på hyllan än en kanelbulle på fyllan", ligger det överblivna panelvirket nu prydligt staplat i vårt garage. Så snart snickarglädjen kommer över mig nästa gång kan jag plocka fram detta och börja spika i ett tak någonstans.

Det redan panelade taket i vardagsrummet har fått sin andra färgstrykning idag. När jag äntligen var färdig med det förhatliga uppdraget stal jag Simons släp (hade tänkt låna egentligen, men han var inte hemma så jag tog det utan att fråga först) , som jag och Amanda har nyttjat för att forsla bort överblivna möbler och skräp under eftermiddagen.

En makalöst varm dag har det varit. Åtminstone känns det så när man målar tak och bär soffor. Det ser ut att bli en riktigt varm och skön kväll också. Grillen är just tänd och en flaska sommrigt rosévin öppnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar