18 juli, 2009

Färdtjänst

Klockan 01:59 i natt rullade vi in på Tulpanvägen 4. Allmänna kommunikationer till/från Bua är främst anpassade för arbets- och skolresor enligt nine-to-five modellen. Därför fick jag ta Lupomobilen och möta upp Emil i Kungsbacka efter hans besök i Göteborg på fredagskvällen.

06:44 var det dags för ny utryckning. Skjutsning av Olivia till jobbet. Att detta blev nödvändigt kan jag dock inte klaga på Länstrafiken för. Det var helt mitt eget fel; jag hade inte sett till att det finns tillräckligt med moped-bensin hemma så att förvärvsarbetaren kunde köra själv.

Ungefär så här ter sig den slitsamma vardagen allt som oftast för en dubbelarbetande småbarnsförälder boendes i samhällets perifera områden.

Ikväll ska vi ha lite gäster, så jag har några saker att ordna med under dagen. Bl.a. en tvåsidig kartförsedd inköpslista. Jodå, för att det inte ska bli alldeles tokigt handlat finns det en skiss medskickad som visar vilken hylla jag ska gå till för att hämta rätt grillkött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar