25 juni, 2009

Runt omkring

För första gången på länge har jag besökt Ringhals idag. Ett av mina ärenden var mycket angeläget, nämligen att prata med resten av maratonklubbens styrelse om resan till Berlin. Tidigare år har jag hållit i ganska mycket av det som ska göras, men numera har jag en mer tillbakadragen roll. Jag fick dock på min lott det trevliga uppdraget att försöka boka bord på det snurrande TV-tornet.

Jag hade önskat att mina besök på Ringhals väckte lika stort intresse på den tiden jag representerade en av deras leverantörer och sökte deras uppmärsamhet. Då fick man minsann gå runt krusande och tränga sig på. Annat är det nu, alla vill höra senaste nytt från det jag håller på med; knappt hann jag hem ens en gång innan ännu en nyfiken gammal kollega fanns på tråden. Det får kanske bli ytterligare en sväng till verket innan dagen är slut. Först ska jag dock nu bege mig till Varberg och byta en kyl/frys till en storlek som passar vårt nya kök bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar