26 juni, 2009

En liten stund

Om man söker på sången "En liten stund med Jesus" på Spotify kommer det tre träffar: Björn Hedström, Gerhard Fjelde (norsk) och Frank Ådahl. Jag har bara sparat versionen med Frank till min favoritlsita. Numera lyssnar jag mestadels till mina favoriter via hörlurar. Andra familjemedlemmar (vill vara anonyma) har anfört klagomål på att det sedan jag upptäckte Spotify låter som om antingen frikyrkligt tältmöte eller jazz/disco-festival pågår i den gemensamma datorhörnan.

En annan "liten stund" som jag också uppskattar (vilket jag skrivit om tidigare på bloggen) är den under vårt körsbärsträd. Efter kvällens antiklimax i form av Sveriges straff-förlust mot England i U21-mästerskapet uppsökte jag denna favoritplats för en stunds eftertanke. Det är en ovanligt ljum kväll. Om man sluter ögonen och bara lyssnar till vindens sus i lövverket kan man lätt åstadkomma en själv-suggestion och tro sig sitta vid en medelhavsstrand. Det ser för övrigt ut att bli en bra bigarå-skörd i år.

Två gånger har jag besökt Sveriges andra stad, Göteborg, idag. Först en heldag på kontoret och strax efter att jag kommit hem en vända till för att lämna av Emil på Elida för dryga två veckors seglats och konfirmationsläger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar