13 juni, 2009

Beowulf

I den skickligt dator-tecknade vikingasagan från 2008 får huvudpersonen "Beowulf", då han anländer Island, frågan om vem han är. Jag minns inte ordalydelsen exakt, men han svarar något i stil med att han är den som "...slår sönder, river isär, krossar, bryter ner...", osv. Jag känner mig besläktad med honom.

Idag for vi först till ett byggvaruhus och inhandlade ny takpanel till köket, sedan till färgaffären där vi fick tag i nya tapeter. Hur tråkigt är det på en skala att sätta upp nya tapeter eller ny takpanel? Vid hemkomsten sköt jag dessa tristesser framför mig och grep istället ett av de sista halmstråna av aktiviteter i Beawolf-stil. Gipsbeklädnaden på ena väggen måste rivas för att ge plats åt ny eldragning, samt för att den befintliga ändå inte duger till att sätta nytt kakel på. DET (rivning av väggen) är ett inspirerande arbete som ger en adrenalin-kick.

Jag tycker mer om att riva ner än att bygga upp. Den återuppbyggnad jag gillar bäst är den som sker av sin egen kraft. Ett gott exempel är vår humlestör. Bilderna visar hur densamma såg ut för bara några veckor sedan och hur den ser ut idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar