23 juni, 2009

Carlssons Hörna

I min förra blogg beskrev jag någon gång det imponerande utbudet av näringsliv och samhällsstjänster som finns i Bua. En av de trevliga entreprenörerna är konditoriet "Carlssons hörna" där man kan köpa hemvärpta ägg. Det finns även tårtor, vetelängder, finska pinnar, matbröd och liknande vanliga konditori-artiklar av diverse slag. En gång har jag handlat 8 stora tårtor där; de var goda och bakade med mycket grädde allihopa. För endast 30 kronor fick jag en dagsfärsk vetelängd, som jag har matat snickaren och elektrikern med till förmiddagskaffet nyss.

Mitt planerade besök på Göteborgs-kontoret ställer jag in idag också. Jag bestämde först att bara stanna hemma en stund på morgonen för att visa el-mannen hur jag vill ha sladdarna. Nu skulle jag nog kunna smita iväg, men när halva dagen redan gått jobbar jag istället vidare här hemma. Det jag måste klara av har gått att göra tillräckligt per telefon och email. Imorgon blir det inga kompromisser dock, då bär det av till Stockholm för en heldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar