29 juni, 2009

Exit

Idag har jag gjort ett avgörande livsuppbrott. Just som jag klev ut genom hemmets dörr fattade jag mitt drastiska beslut. Aldrig mer ska jag återvände in genom densamma. Det kommer jag verkligen inte att göra heller. Även om jag skulle ångra mitt djärva val och trots allt vända åter genom dörren skulle det vara försent. Jag skulle i alla fall befinna mig kvar på utsidan. Nej, in i hemmet kommer jag aldrig mer genom den dörren - nu får jag istället nyttja den nya dörr som tagit dess plats. Att vandra in eller ut genom den gamla, som numera står på garageuppfarten, leder mig ingenstans.

Utöver dörr-bytarna har även elektrikern varit här och gjort färdigt sitt idag. Mina egna insatser på hemmafronten har varit att först hämta den nya dörren och sedan forsla bort några lass med skräp. Alltsammans varvat med arbete på hemma-kontoret och en del planering inför Bua-hamnens årliga höjdpunkt "Makrill-festivalen". Jag gör tvärtemot ett av de vanliga stress-råden och undviker att skilja på arbetstid och privat tid.

Jag kräver komposterbara sopsäckar! Om sådana inte redan finns borde någon uppfinna dem. Att stå på sopstationen och sprätta upp säckar för att sedan ruska ur det äckliga redan halvt fermenterade innehållet i komposthögen är en slafsig och otrevlig syssla. Det skulle vara mycket bättre om man kunde slänga hela säcken som den är, med innehåll och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar