27 juni, 2009

Hallandsåsen

Jag tillbringade inte fler sekunder än nödvändigt inne i Hasses lada och klarade mig därmed utan allergi-attacker. 07:00 idag hängde jag tillsammans med Amanda på låset för att komma in med hennes katt Jonna till utställningen. Lyckligtvis bara några få andra katter som redan anlänt, så jag tålde den korta stunden i sådan miljö.

Från ladan i Båstad fortsatte jag en bit ytterligare och intog dagens andra frukost på balkongen hos min gamle chef och gode vän Leif i Helsingborg. Frukost liksom andra måltider blir extra goda av att intas sittande med utsikt över ett vatten, Öresund t.ex. är en utomordentligt trevlig inramning. Jag hade beställt frukost först till klockan nio, så jag undvek att bli alltför tidig genom att först ta en promenad i Helsingborgs hamn.

Ett kort stopp på Tulpanvägen nu, där jag och Olivia just har smaskat i oss de lunchtallrikar jag plockade med mig hem från Laxbutiken utefter vägen. Strax lämnar vi huset helt i Texas vård en stund. För min del blir det en tur till Marstrand där Elida har lagt till och ska förätta dop av Emil och ett par andra konfirmander.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar