11 juni, 2009

Olivia

Idag blir mitt favoritbarn 18 år och myndigt. Jag tänkte direkt när jag fick se henne som nyfödd: "...hoppas att hon klarar sig bra, blir en idrottstalang eller något - kanske inom utförsåkning..." ungefär så tänkte jag. Sedan betraktade jag henne lite noggrannare och blev lugn. Ingen orsak att bekymra sig om idrott eller andra talanger. Med så vackra ögon klarar hon sig utmärkt ändå.

Jag tror att jag kan ha varit hemifrån på någon av det stackars barnets tidigare födelsedagar. Idag missade jag morgon-uppvaktningen, men hade förberett desto mer storstilat och slagit in ett prickigt paraply som present. Mina möten är just slut för dagen, så strax ger jag mig även iväg hemmåt för att i alla fall delta i kvällens rekorderliga firande. Om bara inte inte den trasiga grillen välter omkull och bränner ner förrådet så blir det säkert en trevlig tillställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar