10 juni, 2009

Kaviar

För endast £15 får man ett utsökt mellanmål, bestående av en tallrik med lax, räkor och sallad. Om jag är sugen, det är jag nästan alltid, och hinner, det gör jag nästan alltid, brukar jag slå mig ner på den trevliga serveringen ”Seafood Bar” på Heathrow. Det är en kedja som finns på flera flygplatser. Kanske på andra ställen också för den delen, även om inte jag har upptäckt dem på några andra platser ännu.

De serverar ett urval av smårätter med lax, kaviar, räkor, krabba, ostron och bläckfisk. Jag har ännu inte provat deras lyxigaste erbjudande, som består av några gram av finaste Beluga-kaviar. Det kostar ca £200.

Ikväll gjorde jag som oftast och höll mig till lax/räk tallriken. Efter detta hade jag ytterligare några minuter till godo före boarding, som jag nyttjade till att inhandla varsin rosa present till de två familjemedlemmar som fyller år i veckan.

Planet var lite försenat, men nu har jag till slut anlänt Stockholm och checkat in på Rica hotell precis vid Hötorget. Två möten i Råcksta imorgon, sedan hem till Bua och dubbelt födelsedagskalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar