28 juni, 2009

Kors i taket

Det är penningarna. Som vanligt är det sådant som styr. Offerten från hantverkarna som besökte oss i torsdags är efter en stunds funderingar lite för dyr.

Hur mycket jag än ogillar måleriarbete i allmänhet och det som har med innertak att göra i synnerhet, är 5.000 kr lite för mycket. Således biter jag i det sura äpplet och slabbar själv på färg även i vardagsrummets tak. Just nu en kort lunchpaus. Annars har jag sysslat med detta sedan före nio på morgonen, men utan att komma längre än till halva taket i första strykningen.

Målning är inte det enda som ska klaras av just nu. Jag ligger efter med trädgårdsarbete, städning och för all del mitt ordinarie vecko-jobb som kunde kräva lite ingrepp i helgfriden. Tyvärr bryter jag alltså mot 3:e budet idag (det om att helga vilodagen), men jag ska försöka hålla de övriga nio desto mer noggrannt hela dagen.

Den annalkande semesterperioden gör sig allt mer påmind, det märks i form av färre möten. Själv arbetar jag tre veckor ytterligare, men enligt mina planer ska den närmast förestående bli den sista innan semestern som innehåller resor.
Måndag: På hemmafronten med hantverkare för el-kopplingar och dörr-montage
Tisdag: Lång dag i Stockholm; första planet upp och sista hem.
Onsdag: Ledig för flytt/lägenhetsbyte med Amanda och Matilda
Torsdag-Fredag: Flertal mindre möten i Stockholm, bl.a. en jobb-intervju
Lördag: Fortsatt flyttarbete med döttrarna (om det behövs). Trädgård, städning och målning hemma.
Söndag: Nytt försök att hålla bud n:o 3

Dagens musiktips: Summer is here med Eric Gadd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar