12 juni, 2009

Matilda

Idag fyller mitt favoritbarn 20 år och blir spritmyndig. Denna lilla detalj beaktade jag vid valet av mina rosa presenter häromdagen.

Efter det gemensamma kalaset med 18-åringen igår kväll har jag vakat in denna andra födelsedag på lika många dagar. Under tiden har jag hunnit utforska Spotify en del. Ett mycket trevligt program där man via nätet kan lyssna på exakt all musik helt gratis och lagligt. Enda haken är kortare reklaminslag som man får stå ut med.

Just nu har jag lyssnat på några låtar med norska "Arnold Börud med Mini-Tvers". När jag var ett antal år yngre än både dagens och gårdagens födelsedagsbarn hade vi ett kassettband med denna grupp som ofta spelades i folka-bussen vi for runt i på den tiden. En av mina favorit-sånger hette "Tiggaren", en mycket klämmig och uppiggande visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar