31 augusti, 2009

Utan karta & kompass

Jag sitter på 9:e våningen i Scandic Alvik och pustar efter ännu ett träningspass. Jag höll mig till den avsedda rundan så länge det var utefter vattnet, men kom lite vilse inne bland villagatorna. Lyckligtvis har jag inte ärvt lokalsinnet vare sig av min svärmor eller mina döttrar; jag kom inte helt ur kurs, utan var ändå tillbaka på hotellet efter inte mycket mer än de 8 km jag planerat.

Hade jag hållit på sedan januari med samma träningsintensitet som de senaste två veckorna hade jag varit väl maraton-förberedd vid det här laget. Men, "det är tanken som räknas", och jag har ofta tänkt på att jag borde träna.

Imorgon är det nya möten det mesta av dagen, innan jag reser vidare till nästa träningsläger. Det ska bli bröst- och triceps-program imorgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar