12 augusti, 2009

Hemvändare

Första reservplanen var att hämta ut hyrbilen igen och köra hela vägen till London. Det gick inte, då alla bilar redan var upptagna.

Tät dimma över sydvästra Cornwall gjorde att inga plan kunde landa idag på morgonen. Inte ens det som var på väg från huvudstaden för att ta oss åter dit. Erbjudandet från Ryan Air var i bästa fall plats på flyget nästa dag. För övrigt fick vi klara oss själva, med bagateller som att ordna en extra natts övernattning, boka om den andra flighten - eller köpa ny biljett - mellan London och Köpenhamn.

Reservplan två var att åtminstone ta oss så långt som till London på något vis idag. Även om vi måste bli kvar en natt extra är det bättre att ha kommit så långt. Fler än vi var i ungefär samma belägenhet och delade buss till närmsta tågstation.

Vi hann precis med snabbtåget som avgick 10:03. Via Paddington station var vi framme på Heathrow strax innan tre - gott och väl en timme innan avgång enligt min beräkning. Dessvärre en timme efter avgång enligt SAS beräkning. Antingen dom eller jag hade tagit miste på om vi var inbokade på 14- eller 16-avgången; det kan ha varit jag. Vi fick lyckligtvis komma med till slut i alla fall.












Nu är vi alltså hemma igen. Slut på semester för i år. Sammanfattningsvis kan jag varmt rekommendera ett besök i Cornwall. Man bör ha mer än 2-3 dagar på sig som vi hade, det finns väldigt mycket att se. Jag passar på att tacka min engelske kompis Keith för alla tips; det ska jag även göra på annat sätt, för jag tror inte han läser min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar