23 augusti, 2009

Fyra veckor kvar

Hur orkar dom? 42 km är väldigt långt. Jag ville testa mina för dagen nyinköpta löparskor och sprang ca 5 km på eftermiddagen. Jag måste springa den sträckan åtta gånger om, och sedan en halv gång till. Om jag klarar det har jag gjort ett helt maratonlopp.

Efter pärsen fick jag ny energi i form av en ordentlig portion lax. Både detta och bacon-lindade korvar bjöds vid kvällens grill-kalas.

Skorna kändes bra i alla fall. Jag gör inga chansningar utan håller mig till Adidas som varit min favorit ett bra tag. Sammanlagt fick vi fyra par skor med oss på inköpsrundan. Utöver löparskorna ett par svarta jobb-skor till mig, inne-gympa skor till Emil (Adidas så klart) och ett par till åt honom (sådana där jättestora och klumpiga skor som dom ska ha nuförtiden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar