18 augusti, 2009

Upprop

För ganska precis 22 år sedan, en dag som den här ungefär, samlades jag och närmare tusen andra nya Chalmers-studenter på Götaplatsen i centrala Göteborg. Det känns inte så väldigt länge sedan. Inte förrän man börjar tänka på att perioden sedan dess motsvarar halva mitt liv; eller att tiden från nu tills jag blir pensionär är kortare, bara 21 år.

Då, för 22 år sedan, hade Amanda precis fyllt 1 år. Idag ska det bli hennes tur att börja på motsvarande äventyr på samma plats. Jag är säker på att det kommer att gå utmärkt de ca 5 arbetssamma, men roliga år som nu ligger framför. Lycka till Amanda!

Jag ska förresten till Göteborg för egen del också idag, men till en mindre händelserik plats och beger mig först lite längre fram på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar