18 augusti, 2009

Lammlimpa

Den välkända husmanskosten köttfärslimpa kan man göra av lammfärs. Idag tog jag och Benno en promenad över till Nordstan i det sköna vädret och intog lunchen på restaurangen "Swedish Taste". Dagens rätt, lammlimpa, serverades med en aprikossylt, gräddsås, potatis och smörslungade små morötter.

Det går lite trögt att komma igång med jobbandet tycker jag. Bortsett från några nysningar och torr hals har jag hittills sluppit förkylningen som annars dragit fram som en edepemi i hela familjen. Trots detta blir jag trött i huvet efter bara en endaste dag på kontoret.

Vi gjorde ett lätt test på gymmet ikväll. Inte mycket krafter där heller för min del. Den positiva nyheten är i alla fall att våra överdragskläder till Maratonresan nu är beställda. Mina skor tålde inte att lämnas ute i regn några dagar utan har ruttnat, så detta måste jag också införskaffa innan Berlin. Hur det än går ska jag i alla fall inte behöva misslyckas på grund av brister i utrustningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar