14 augusti, 2009

The Priests

Att det faktiskt finns en del olikheter inom familjen märker man när man kommer in i en musik-affär. Vid ett par tilllfällen i London nyligen sprang vi in i butiken "HMV". Emil höll sig till hårdrock-avdelningen, Anna-Lena hittade ett par favoriter ur 60- och 70-tals pop (Osmonds bl.a.); själv bläddrade jag mest bland produktioner under andra rubriker. Trots att jag egentligen ogillar beteckningen som tilldelats av musikaffären var det på avdelningen "Easy listening" som jag hittade min favorit, The Priests. Det blev inte av under själva resan, men ikväll har jag börjat lyssna på mitt nyinköpta verk. Favoritspåren: Panis Angelicus, Pie Jesu och Abide with me.

När jag lyssnar på hur dessa fantastiska sånger framförs av tre irländska präster önskar jag att jag själv var en präst och hade till enda uppgift att sjunga psalmer i gamla stenkyrkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar