20 augusti, 2009

Sommaren

Det var inte planerat i förväg, men en trailer som visades på TV gav oss idén att gå på bio och se "Sommaren med Göran" igår. När vi snabbt bokat biljetter och skyndat oss in till stan fanns det plötsligt en hel halvtimmes marginal innan filmen skulle starta. Tiden använde jag klokt genom att smita in i den närliggande gallerian och köpa tre par byxor - jag fegade ur lite och provade det ena paret innan jag slog till.

Filmen bjöd på ungefär det man kunde vänta. Huvudpersonen "Göran" trasslar ständigt till det för sig genom att vara osmidig i en del av sina relationer, samt allmänt klumpig och klantig. Resultatet blir ett antal komiska och/eller pinsamma situationer, vilket är filmens behållning. Handlingen är enkel och förutsägbar.

Idag sitter jag för tredje dagen på Göteborgskontoret, som är ganska tomt. Vi är bara två inne från min grupp; resten är på kurs, resa eller semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar