26 augusti, 2009

En morgonrunda

Jag var nere på 9 meter över havet som lägst, det var på Skeppsbron ungefär. Startpunkten, i korsningen Kungsgatan/Drottninggatan, precis utanför hotellet där jag bor, ligger på 27 meter och högsta punkten á 34 meter var mitt på Östermalm. En ganska platt morgonrunda således.

Höjdprofilen, liksom annan värdefull information, t.ex. att sträckan var 6.32 km och att jag med en vikt på 77.8 kg bör ha förbrukat 492 kcal på att springa den, har jag fått via http://www.iform.se/. Här kan man rita in sin tänkta eller redan genomförda motionsrunda och direkt få fram dylika upplysningar.

Jag fick tipset av Ulf igår kväll, då vi bestämde oss för att jogga varsinn runda nu på morgonen innan vi beger oss till kontoret. (Vi har lite för olika tempo, så det hade inte varit någon god idé att jogga tillsammans). Springandet gick nästan exakt efter den bana jag med programmets hjälp hade tänkt ut. Jag tappade bara orienteringen en gång mot slutet, och gjorde ett par extra ärevarv på Stureplan. Nu pustar jag en liten stund innan jag ska duscha, äta müssli och sedan ta T-banan till Råcksta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar