14 augusti, 2009

Kräftskiva

Tidigare ikväll gjorde jag ett besök hos min bäste vän, fiskaren Thomas. Jag kan inte tänka ut en trevligare stund än att sitta på hans altan och språkas vid över ett glas öl - inte ens mitt andra favoritställe under det egna körsbärsträdet.

Det stoppade inte med en öl och trevligt sällskap. Med mig hem fick jag en stor skål av nykokta kräftor som vi nu har kalasat på (Anna-Lena, Olivia och jag). Jag fick inte fram kameran förrän festen led mot sitt slut, men ni får använda fantasin och åsynen av de tomma skalen för att föreställa er härligheten vi just åtnjutit.

Imorgon blir det det cykelfest i Bua. Om det slutar som vanligt kommer jag inte att vara i skick till att göra ett inlägg imorgon kväll, men det blir en rapport om tillställningen senast söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar