24 augusti, 2009

En kväll på Kungsgatan

Min oro har varit helt i onödan. Stockholm, mitt kontor, jobbet; hela klabbet fanns kvar och väntade på mig precis sådant som jag lämnade det i början av juli.

Jag har just ankommit mitt härbärge för de kommande tre nätterna. Kungsgatan är ovanligt tyst och stillsam. Åtminstone såvida jag kan överblicka från mitt fönster.

Varberg hör till de kommuner som numera har förskjutit läsåret en aning och har haft höstterminens upptakt idag. (Jag inbillar mig inte att det hade någon betydelse alls för beslutet, men under min tid som ordförande i Buas lokala skolstyrelse tillstyrkte vi förändringen.)
Jag tycker det känns som om arbetssäsongen ligger i samma fas. Idag började höstens session på allvar. Jag ska fira detta genom att ägna en del av kvällen åt inläsning inför morgondagens två möten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar